Stop the fire - Reisverslag uit Katima Mulilo, Namibië van Marieke de Lange - WaarBenJij.nu Stop the fire - Reisverslag uit Katima Mulilo, Namibië van Marieke de Lange - WaarBenJij.nu

Stop the fire

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 December 2005 | Namibië, Katima Mulilo

Ik schrijf vanuit een mini internet cafeetje, in een klein stadje geheel in de noordelijke strip van Namibie. Het heet hier Katimo Mulilo, wat betekent stop the fire. Rondom de periode van onafhankelijkheid is hier heel veel gevochten, dit stukje Namibie wordt namelijk omringd door drie verschillende landen dus konden de rebellen zich makkelijk verschuilen bij de buren. Op een gegeven moment hebben ze tijdens vredesonderhandelingen besloten om dit plaatsje wat eerst een Duitse naam had naar de meest gebruikte uitdrukking van het moment te noemen. Ik bivakkeer momenteel voor het eerst in een hotel, en ik moet zeggen dat ik me daar niet echt heel prettig bij voel. Maar goed er was verder niet echt een andere optie hier in de buurt. Vanochtend ben ik gaan wandelen en ik raakte aan de praat met een jongen die mijn pad kruiste. Obert heet ie en hij heeft me alle plekjes van Katima laten zien, beter. Ik ben nu ook trouwens bezig met een fotoproject waar ik al langere tijd overnadacht om te gaan doen en nu eindlijk mee begonnen ben. Ik maak een foto van iemand in uniform en in zijn eigen kleding. Ik heb dus vorige week op de Cultural Festival al wat interessante kostuums/uniforms kunnen schieten maar vooral de jongelui die erin zitten zijn de moeite waard, bij iedere foto doe ik een kort intervieuw over wie ze zijn en wat ze aan hebben. Dit hoop ik in veel verschillende landen te gaan doen zodat ik uiteindelijk een sign of the times collectie kan aanleggen. Ik stuur jullie wel een uitnodiging voor de expo opening in 2010 ofzo... Fijn trouwens om jullie berichten te lezen. J en J hebben gelijk het is goed te horen hoe het jullie daar vergaat. Tof Joon dat het zo goed is gegaan met je voorstelling, althans die indruk krijg ik, en Joyce veel sterkte en ook succes toegewenst voor de aankomende tijd. En Jans dank voor de boekjes, hopelijk komen ze goed aan.
Blijf please allemaal reageren, het doet me goed te weten dat jullie aan me denken, want soms voel ik me best een beetje allenig.
So lets keep on writing from both sides of the world. Morgenochtend vertrek ik naar Zambia, ben benieuwd hoe het daar is. Verder ben ik druk bezig met het vertalen en bewerken van 'de hongerende weg' dat is het stuk wat ik vanaf Januari wil gaan maken met de twee middelbare scholen in Gobabis. Hopelijk gaat het lukken om een budget rond te krijgen. Ok ik ga nog even rond koekeloeren in dit plekje. Tot gauw, heel veel liefs uit stop the fire.
ps mochten jullie me iets te vertellen hebben wat je niet op de algemene site wil zetten dan kan je me natuurlijk ook mailen: lange75011@hotmail.com, daahaag!!!

  • 12 December 2005 - 14:28

    :):

    wow..!

  • 12 December 2005 - 20:28

    Joyce:

    hee babe,

    thanx!
    woensdag beginnen we met de kerstnacht van de slapelozen, ga je voor ons duimen?

    kusje uit amsterdam!

  • 12 December 2005 - 20:46

    Lianne Karel:

    Hey lief Mariekje! Zie voor echte info je inbox.
    Kus!

  • 12 December 2005 - 21:55

    Roos:

    Lieve lieve lieve Marieke,
    Ik lees met enorme gretigheid je verslagen en probeer me je daar, blond, krullend en 'wit' voor te stellen. Lastig. Ik zie een dun meisje in een groot woestijnlandschap in brandende hitte waardoor het beeld al trillend op mijn netvlies komt....Volgens mij is dit een veel te idyllisch beeld....Plaats es wat foto's op de site!!!! afijn waar het op neer komt is dat ik je volg. Ben zelf druk aan het repeteren. is leuk en gaat goed. Ik mail je de details gauw een keer. Oja, zet me maar vast op de lijst met uitnodigingen voor je expo. Dikke kus Roos

  • 13 December 2005 - 13:10

    Ad En Gerda:

    Hoi lief, wat heerlijk om zo af en toe te lezen wat je allemaal beleefd. Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar wat je eet en hoe je slaapt? Je schreef dat je voor het eerst in een hotel slaapt, waar sliep je dus voordien? Ik vind het geweldig wat je meemaakt mariek, ben best wel een beetje jaloers, wat had ik dit ook graag gedaan, jij doet het, ben trots op je, houd heel veel van je en hoop dat alles gaat zoals je het je wenst, we horen weer van elkaar. Voor je het weet ben je alweer hier de tijd vliegt je bent vandaag alweer 4 weken weg.Lief hele dikke zoenen van ons en heel veel moois toegewenst, geniet ze.

  • 14 December 2005 - 21:16

    Jan De Lange:

    Dag lieve marieke.Nu ik dit bericht lees ben jij al in Zambia.(Als de bus ondertussen is vertrokken).
    Veel goede plannen,veel aktie.Mooie plaatjes maken want je kunt maar beter nog eens een keer weer kijken naar al dat moois wat je daar ziet.Ik ga binnenkort op je hotmail schrijven.Tot schrijfs en veel liefs uit Kampen.
    Papa en Gerdy

  • 15 December 2005 - 18:34

    Anouk:

    Lieve Marieke,
    We denken hier aan je hoor! Veel ook! Vanavond feestje bij Vertigo voor mijn verjaardag, jammer dat je er niet bij bent, maar we doen wel even een dansje ter ere van jou. Geniet en ontdek lekker verder zodat we vaak van je verhalen kunnen genieten. Smak! (ook van Minouk, Shirly en Marieke)
    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Katima Mulilo

Marieke

Ik werk voor mijn eigen organisatie aan theatervoorstellingen met kinderen in verschillende landen.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 82390

Voorgaande reizen:

15 November 2009 - 24 Februari 2010

Voz contra Violencia

10 Juli 2009 - 10 September 2009

Toekomst Muziek in Gobabis

22 Juli 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: