Windhoek - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Marieke de Lange - WaarBenJij.nu Windhoek - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Marieke de Lange - WaarBenJij.nu

Windhoek

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 November 2005 | Namibië, Gobabis

Bonjour de Windhoek. This message is going to be in English. Im having a good time here, meeting a lot of people. I talked to the embassy and they were positive about my projectplans, I have to apply for my budget but I think it will be allright so that me and Heinrich (my college theaterteacher)can make a great production starting from januari. I also visited the National Theatre of Nambibia and they also liked the idea so they are going to write us a letter of support, and we will able to have theaterlights and a soundsystem.
Im staying at Retha and Williams house, Ive met them through Noortje en Feri in Amsterdam. They are such nice people, taking real good care of me. Yesterday I travelled from Gobabis to Windhoek and I was introduced to a typical African thing, waiting, I was at the bus stand at 8 oclock in the morning and we didnt take of before 11.30, Well Ryshard Kapuscinski allready thougt me trough his book that time in Afrika doesnt exist. Im not gonna write now for a while, going to places where there is no Internet. so, talk to you later, love Marieke.

• 24 November 2005 - 17:59

Cherif:

Wow! sounds like the wind is in your sails!
    Good to read so, enjoy the trips and i whish you luck for money 'n fine experiances.
    Bisou Cherif

• 24 November 2005 - 18:04

Mike:

sounds good m'n schatje..
    go go go for it!
    kus. je vriendje die doorweekt is van het herftstweer.
    je t'aime.
    mike

• 24 November 2005 - 18:59

Jan De Lange:

hallo marieke
    Goed om te lezen dat het zo goed gaat.Het klinkt een beetje of je al tijden in afrika vertoeft.Des te beter.Geniet ervan,want ook al bestaat tijd dan niet in afrika,ze gaat ook daar wel snel.(behalve als je staat te wachten op een bus.)Met ons alles okay.We hopen snel weer van je te horen.Liefs,dikke zoen ,papa en gerdy

• 25 November 2005 - 16:47

Renske:

Hee popje, daar ben je dan, pas nu krijg ik een eerste berichtje van "waar ben jij nu" (blijkt dat je er al heel vaak op geschreven hebt, vanaf nu kijk ik gewoon zelf af en toe even of er weer wat nieuws op staat)
    Wat ben ik blij te lezen dat je zo goed bent aangekomen en dat het je zo bevalt. Hoe kon het ook anders.. jippiiiee! Wat gaaf dat je al zoveel mensen ontmoet en je al zoveel concrete afspraken hebt.. Ben zo benieuwd hoe het er daar uitziet, hoe jij daar loopt met je lekkere koppie tussen al die mooie zwarte mensen.. Ik ben zo trots op je jonge, jij bent mijn held! Ben blij dat ik weet dat het goed met je gaat, ik wens je alle plezier van de wereld met alle gekke dingen die je daar overkomen, geniet met volle teugen, jou kennende doe je dat met volledige overgave! Hele dike knuffels en kussen vooral voor als het even tegen zit.. ik denk aan je lieve marieke, liefs Renske xxxx

• 26 November 2005 - 15:08

Joyce:

goed zo!
    ben blij dat alles top is.
    leuk dit zo 'op de hoogte houden'!
    al t liefs vd wereld!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Joyce

• 27 November 2005 - 16:02

Jeroen:

Klinkt goed, je hebt het beter dan wij hier! Groeten, ook van Sandra.. ;)

• 30 November 2005 - 13:33

Lianne:

hey lief! Ben het met je vader eens, het lijkt alsof je daar al tijden bent en echt je plaats hebt gevonden. Wat fijn zeg!Hier in Nederland is veel overlast geweest door enorme sneeuwval (niet in A'dam) Geen stroom, verkeerschaos, geen treinen) Echt winter dus. Bof jij even! Heb 't goed, kus li

• 07 December 2005 - 18:00

Jip Deluxe:

hey hoi, ontzettend veel plezier en geluk toegewenst... oh ja en hier een paar van die mooie, wijze en vooral rare afrikaanse gezegden (misschien heb je er nog wat aan) groetjes jip....
    "Als twee olifanten ruzie maken, lijdt het gras het meest."
    "Houd voordat je trouwt je ogen goed open. Knijp nadat je getrouwd bent een oogje toe."
    "In het westen hebben ze horloges, maar wij hebben de tijd."
    “Wanneer iemand honger heeft, geef hem dan geen vis, want dan heeft hij de volgende dag weer honger. Geef hem liever een hengel zodat hij zelf vis kan vangen voor hem zelf en voor anderen.”
    'ieder kind is mijn kind'
    'It takes a village to raise a child'
    'Om je land te begrijpen moet je een reis maken’
    'Er kan iemand met je meelopen, je kunt iemand tegenkomen die je groet, maar uiteindelijk steek je alleen over.'
    'Wat de eb meeneemt, brengt de vloed terug.'
    'Als vele kleine mensen, op vele kleine plaatsen, vele kleine dingen doen, verandert de wereld.'
    "Nieuwe wegen ontstaan waar veel mensen in dezelfde richting lopen"